آغاز به کار جشنواره ملی شعر رضوی در کرمان همه چیز درباره سریال رخنه + بازیگران و خلاصه داستان جشن روز دختر در «باغ شادونه» دانلود آهنگ و ترانه با موضوع باران + متن «میشل یو» در «بلید رانر ۲۰۴۹» شباهت عجیب رضا عطاران با صدام حسین + عکس داستان «باستان» | کتاب‌فروشی قدیمی و تأثیرگذار شهر، امسال صدساله می‌شود انتشار ۲ کتاب آموزشی جدید در حوزه موسیقی ایرانی همه فن حریف | نگاهی به مهم‌ترین نقش‌آفرینی‌های رضا عطاران به مناسبت سالروز تولدش + تصاویر حافظ افسانه‌های خراسانی | درباره حمیدرضا خزاعی به مناسبت نخستین سال روز درگذشتش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ برنامه‌های تلویزیون در «دهه کرامت» + زمان پخش ماجرای اعتصاب کارکنان در جشنواره کن ۲۰۲۴  فیلم‌های سینمایی تلویزیون در سومین هفته اردیبهشت (۲۰ و ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش ویژه برنامه‌های رادیو در جشن میلاد حضرت‌معصومه (س) + زمان پخش «سپند امیرسلیمانی» ازدواج کرد + عکس جزئیات جدید از بازداشت متهم پرونده زهره فکور صبور در قهوه‌خانه فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد
سرخط خبرها

گزارشی از ۸ سریال تلویزیون که مشهدی‌ها در حال ساخت آن هستند

  • کد خبر: ۲۰۴۸۵۸
  • ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
گزارشی از ۸ سریال تلویزیون که مشهدی‌ها در حال ساخت آن هستند
نگاهی به ۸ سریال رسانه ملی که توسط هنرمندان شهرمان در حال تولید است.

شکیبا افخمی‌راد | شهرآرانیوز  این روز‌ها سریال‌های مختلفی مراحل تولید شـــان را برای پخش از تلویزیون پشت‌سر می‌گذارند؛ سریال‌هایی که شاید در روز‌های کم‌رمق رسانه ملی بتوانند گروه بیشتری از مردم را با خود همراه کنند و حتی جلوتر از آثار درحال انتشار در شبکه نمایش‌خانگی گام بردارند. بخشی از این آثار که به‌مرور قرار است در شبکه‌های مختلف سیما به نمایش دربیایند، از حضور هنرمندان مشهدی چه در قامت کارگردان و چه در قامت بازیگر بهره گرفته‌اند. هنرمندانی که با حضور در آثار تلویزیونی و سینمایی گوناگون، توانایی‌هایشان را ثابت کرده‌اند و به‌دنبال کسب تجربه‌های جدید هستند.

محمدزاده با «غریبه» به تلویزیون می‌آید

سروش محمدزاده بعد از ساخت سریال‌های «ایکس ری»، «هم بازی»، «نوار زرد ۲» و «سوران» برای تلویزیون و «سیاوش» برای شبکه نمایش خانگی، به سراغ ساخت سریالی جدید به نام «غریبه» رفته است. داستان این سریال درباره مصطفی، نخبه داروسازی است که در آستانه ازدواج مجدد، ناگهان براساس شواهدی احساس می‌کند همسر مرحومش که سه سال پیش در دریا غرق شده، زنده است. مصطفی در جست وجوی این راز با داستان‌هایی پیچیده روبه رو می‌شود.

محمدزاده در سریال «غریبه» که این روز‌ها در لوکیشن‌های مختلفی درحال تصویربرداری است، با حمید گودرزی همکاری کرده که یکی از بازیگران محبوب سینما و تلویزیون در دهه ۸۰ بوده است.
پژمان بازغی و اسماعیل محرابی دیگر بازیگرانی هستند که در این مجموعه به ایفای نقش پرداخته اند. هنوز زمان پخش «غریبه» مشخص نشده است.

مشهدی‌ترین سریال تلویزیون

سریال «بیست کویید» به کارگردانی هادی حاجتمند، سازنده فیلم‌های سینمایی «اشنوگل» و «مدیترانه» که مراحل تصویربرداری اش را در مشهد پشت سر گذاشته است، از ۲۳ دی روی آنتن شبکه ۳‌ می‌رود. حاجتمند در سریال «بیست کویید» با زبانی طنز و شیرین به حاشیه‌های ماجرا‌های همه گیری کرونا و تزریق واکسن پرداخته و روایتی از وقایع و اتفاقات این دوران را برای مخاطبان در سی قسمت به تصویر کشیده است.

تا امروز سریال‌هایی که با محوریت کرونا ساخته شده اند، چه سریال‌های درام مانند «ابر می‌بارد» و «همه گیری» و چه سریال‌های طنز مانند «آزادی مشروط» نتوانسته اند در جذب مخاطب چندان موفق باشند و باید دید «بیست کویید» به تهیه کنندگی رشید حاجتمند می‌تواند موفق‌تر از آن‌ها عمل کند یا خیر. گروه بازیگران این سریال را میرطاهر مظلومی، علی عامل هاشمی، علیرام نورایی، حسن زارعی، آزیتا ترکاشوند، محمد دلگشا، علی ذکریایی و فرزاد جمشیدی تشکیل می‌دهند.

هدایت هاشمی و بازی در ۲ سریال

هدایت هاشمی که بیشتر به عنوان بازیگر طنز شناخته می‌شود، به تازگی حضور در دو فیلم جدی را تجربه کرده است. او در مینی سریال هشت قسمتی «ترور» به کارگردانی خیرا... تقیانی پور نقش آفرینی کرده است. سریالی درباره ترور نافرجام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که از ۱۴دی روی آنتن شبکه یک سیما رفت. هاشمی در این سریال با هنرمندانی مانند فرهاد قائمیان، انوش معظمی و جعفر دهقان هم بازی شده است.

او چندی پیش در سریال «هادی» به کارگردانی امیر داسارگر که با هدف معرفی یکی از شهدای مدافع حرم تولید می‌شود، جلو دوربین رفت. به تازگی خبری تازه درباره روند تولید و زمان پخش این سریال منتشر نشده است و احتمال دارد پخش آن به سال آینده موکول شود. جواد خواجوی، دیگر هنرمند مشهدی، هم در سریال «هادی» نقش آفرینی کرده است.

ساخت سریال ۹۰ قسمتی

در سال‌های نه چندان دور، تلویزیون مجموعه‌های طنز نودقسمتی را روی آنتن می‌برد که هرشب می‌توانستند مخاطبان بسیاری را با خود همراه کنند؛ مجموعه‌هایی که در سال‌های گذشته کمتر ساخته شده اند و این تعداد معدود هم نتوانسته اند مانند گذشته موفق باشند؛ اما به تازگی جواد مزدآبادی سریال نودقسمتی «چرخ گردون» را جلو دوربین برده است. سریالی در ژانر طنز که داستان دو رقیب کاری را به تصویر می‌کشد. از بازیگران آن هم می‌توان به حمید لولایی، علیرضا خمسه، کمند امیرسلیمانی، نیما شاهرخ شاهی و رامین ناصرنصیر اشاره کرد.

حمیدرضا حافظ شجری، بازیگر مشهدی که با نقش جعفر در «نوروز رنگی» معروف شد، در «چرخ گردون» نقش آفرینی می‌کند. آخرین سریالی که جواد مزدآبادی کارگردانی کرده، مجموعه «دنگ وفنگ روزگار» بوده است که در بهار ۱۳۹۸ از تلویزیون پخش شد. «چهارچرخ» و «آدم خوار» از دیگر سریال‌های این کارگردان هستند که هیچ کدام نتوانسته اند موفقیت چندانی در زمان پخششان کسب کنند.

حضور داریوش ارجمند در سریال محرمی

داریوش ارجمند که آخرین بار سال ۱۴۰۰ با سریال «یاور» به کارگردانی سعید سلطانی در قاب تلویزیون دیده شد، به تازگی همکاری تازه‌ای را با این کارگردان آغاز کرده است. او یکی از بازیگران اصلی سریال «طوبی» است که این روز‌ها مراحل تصویربرداری اش را پشت سر می‌گذارد. سریالی که به ماجرای پیاده روی اربعین می‌پردازد و بخشی از آن هم زمان با پیاده روی اربعین در کربلا تصویربرداری شده است.

هومن برق نورد، فریبا نادری، امین زندگانی و شبنم قربانی از دیگر بازیگرانی هستند که در سریال «طوبی» نقش آفرینی می‌کنند. این سریال قرار است محرم و صفر سال آینده به پخش برسد. باید دید ارجمند که در سریال‌های تلویزیونی «ستایش» در نقش حشمت فردوس و در مجموعه «امام علی (ع)» در نقش مالک اشتر بازی‌های ماندگاری از خود ثبت کرده است، با انتخاب جدیدش می‌تواند تجربه موفق گذشته را تکرار کند یا نه.

بازگشت حسن آخوندپور با «رؤیای نیمه شب»

حسن آخوندپور بعد از همکاری با سازمان هنری رسانه‌ای اوج و ساخت سریال تاریخی «عشق کوفی» که ایام محرم و صفر امسال از شبکه ۳ پخش و با استقبال خوبی هم روبه رو شد، برای ساخت سریالی جدید با این سازمان همکاری خواهد کرد؛ سریالی به نام «رؤیای نیمه شب» به تهیه کنندگی سعید سعدی که به تازگی مراحل تولیدش در شهرک سینمایی غزالی آغاز شده است.

این مجموعه اقتباسی آزاد از رمان «رؤیای نیمه شب» نوشته مظفر سالاری است که در گونه ادبیات دینی قرار می‌گیرد و داستانش در قرن سوم قمری می‌گذرد. در خلاصه داستان کتاب «رؤیای نیمه شب» نیز آمده است: «در شهر حله کشمکش میان شیعه و سنی در جریان است و در این فضا هاشم که سنی است، به ریحانه شیعه مذهب دل می‌بازد.» هنوز اسامی بازیگرانی که قرار است با آخوندپور در سریال جدیدش همکاری کنند، منتشر نشده است.

سومین تجربه کارگردانی علی مشهدی

علی مسعودی (مشهدی) این روز‌ها مشغول ساخت سریالی به نام «بدل» است که یکی از گزینه‌های اصلی تلویزیون برای پخش در نوروز ۱۴۰۳ محسوب می‌شود. او در قامت کارگردان دو تجربه ناموفق «آخر خط» و «نوروز رنگی» را در کارنامه دارد و هنوز نتوانسته است جایگاهی را که در نویسندگی با نوشتن آثاری مانند «کوچه اقاقیا»، «سه دونگ، سه دونگ»، «سه درچهار» و «ساعت خوش» داشته است، در عرصه کارگردانی تکرار کند.

مسعودی در سریال جدیدش که خودش متن آن را در ۲۶ قسمت نوشته است، ماجرای تحول انسان را در فضایی طنز به تصویر می‌کشد. هادی عامل هاشمی، هنرمند خراسانی، در کنار شهرام قائدی، داریوش سلیمی، اصغر حیدری، ساعد هدایتی، اشکان اشتیاق، فرزانه سهیلی و پریسا مقتدی هم گروه بازیگران «بدل» را تشکیل می‌دهند.

نقش آفرینی امیریل ارجمند در «ناریا»

امیریل ارجمند، فرزند داریوش ارجمند که سابقه بازی در سریال‌های مثل «گاندو ۲»، «معمای شاه»، «رازونیاز» و «تبریز در مه» را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد، حضور در سریال «ناریا» به تهیه کنندگی محمد مصری پور و کارگردانی جواد افشار را پذیرفته است. این سریال هم اکنون مراحل تصویربرداری را می‌گذراند و قرار است در پنجاه قسمت چهل دقیقه‌ای روانه آنتن تلویزیون شود.

«ناریا» با نام پیشین «نیشتمان»، درصدد به تصویرکشیدن توان علمی و تعهد دانشمندان ایرانی و اقتدار علمی کشور و روایتگر قصه زندگی «هوژان»، دختر نخبه و دانشمند کرد ایرانی است که در اوج شکوفایی علمی اش به دنبال اختراع پدیده‌ای است که فناوری آن به صورت انحصاری در اختیار چند کشور پیشرفته قرار دارد و گروهی تبهکار قصد سرقت این کشف علمی را دارند. زهرا نادری فر، سامان صفاری، فریبا متخصص، افسانه چهره آزاد، نسیم ادبی، کمند امیرسلیمانی و سپند امیرسلیمانی از دیگر بازیگرانی هستند که در کنار امیریل ارجمند در این سریال نقش آفرینی کرده اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->